11/8/14

خواص شراب خانگی

شراب نوشیدنی است کاملا طبیعی که حاصل فعل و انفعالات شیمیایی اما طبیعی بر اثر تخمیر دانه های انگوره که متاسفانه این فرآیند در کارخانه های صنعتی آنچنان طبیعی نیست ، چرا که اونها برای صرفه جویی در وقت و زود به عمل آمدن شراب ، از مواد و فرآیندهای شیمیایی استفاده میکنند ، لذا سالمترین نوع شراب ، شراب دست سازه .
 *****شراب سرشار از اسید فینیک است که این ماده گرفتگی های رگهای خونی را باز میکند (علی الخصوص رگهای کرونر فلب) و فشار خون رو هم متوقف میکنه.
 *****شراب باعث پر خون شدن بدن انسان و رفع فقر آهن میشه و همچنین سبب تقویت قلب میشه و دیواره های قلب را محکمتر میکند.
*****یکی دیگر از عناصر مهم که در شراب وجود داره ، و باعث کمک به کار قلب میشه ، پلیفنون یا تانین است که در واقع نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که قادره کلسترول بد خون و چربی رو که در جدار رگها رسوب میکنه و باعث گرفتگی رگها میشه رو حل کنه و از بین ببره و از طریق مدفوع دفع کنه.
 *****شراب نقش مهمی در پاکسازی خون از آلاینده ها و سموم بدن داره.
*****مرسومه که پزشکان برای خانمهایی که قائدگی نامنظم دارن شراب تجویز میکنن.
*****شراب باعث هضم بهتر غذا و بشاش شدن انسان میشه.
 *****به عنوان یک قاعده ی کلی باید بگم که کسانی که در روز ، دو استکان کوچیک شراب میخورن (حدود 60 سی سی) ، از هر مرگی بمیرن ، از سکته قلبی نمی میرند.
*****خوشبختانه امروزه با مشخص شدن نقش شراب در سلامت بدن و مخصوصا سیستم قلب و عروق ، داروهای مکملی به شکل کپسول ساخته شده اند که الکل شراب رو از اون حذف کردن و تمامی خواص دیگر شراب رو در اون حفظ کردن که این مورد بسیار مورد توجه پزشکان قرار گرفته که نام یکی از این محصولات وینکس است. (من خودم درباره ی این کپسول و اخذ تاییدات لارم از مراجع معتبر دارویی اطلاعاتی پیدا نکردم.)
*****اگه اصرار به نوشیدن شراب دارین ، روش صحیحش اینه که باید یک ساعت بعد از غذا و دو ساعت قبل از خواب نوشیده بشه تا بهترین جذب و عملکرد رو داشته باشه.
*****هرگز شراب رو با شکم خالی ننوشید و به همراه اون ترجیحا از شکلات و پنیر استفاده بشه ( شکلات برای رفع طبع سردی شراب و پنیر برای جبران بخشی از ویتامینهای گروه “ب” که توسط شراب از بین میروند.)
 *****همونظور که گفتم در شراب تانین فراوانی وجود داره که این ماده در پوست و مخصوصا خوشه ی انگور فراوان یافت میشه. این ماده در برخی از افراد ایجاد سردرد و خواب آلودگی میکنه اما کلا خاصیت آرام بخشی و تاثیر بر روی سیستم اعصاب مرکزی رو داره (این ماده در قهوه هم یافت میشه و البته با کافئین فرق داره) پس به همین دلیله که پس از نوشیدن شراب احساس آرامش و چرت بهتون دست میده و این خاصیت رو از تاثیر الکل ندونین ، الکل در جایی دیگه مشغول عملیات خودشه !!! *****خیلی ها فکر میکنن که شراب باعث خواب آلودگی و رخوت میشه اما یک خاصیت عجیب شراب اینه که شراب در ابتدا باعث خواب آلودگی و سپس سبب هایپر شدن میشه ، برای همین هم بهتره که که شب هنگام مقدار زیادی شراب نوشیده نشه چون شراب در نهایت باعث بد خوابی و بیخوابی میشه.
*****به محض اینکه درب شیشه شراب باز شد ، فرآیند فاسد شدن اون هم آغاز میشه و در واقع باید اون رو ظرف ده  روز استفاده کرد وگرنه شراب مستهلک میشود حتی اگه اون رو در یخچال هم نگه دارین باز هم این اتفاق میفته. البته منظور از فاسد شدن این نیست که شراب سمی میشه چون شراب هرگز سمی نمیشه حتی اگه کپک بزنه اما هرگز دیگه اون خواص قبلیش رو نداره.

No comments:

Post a Comment