11/6/14

فواید شراب قرمز

فوايد شراب قرمز در سلامتي شناخته شده است.با اين حال بيش از حد مصرف کردن هر الکلي مي تواند منجر به اعتياد شود و مشکلاتي براي سلامتي به وجود آورد. الکل بايد در حد اعتدال مصرف شود. شراب قرمز داراي آنتي اکسيدان بالايي مي باشد و سرشار از پلي فنول ها از جمله proanthocyanidin است که يک آنتي اکسيدان قوي مي باشد. در واقع شراب قرمز داراي آنتي اکسيدان بيشتري از آب انگور تجاري،زغال اخته خام، و حتي آکايي بري که يک ميوه سرشار از آنتي اکسيدان است مي باشد شراب تيره داراي آنتي اکسيدان بالايي مي باشد شراب -قرمز براي قلب مناسب است .شراب حاوي رزوراترول است که يک آنتي اکسيدان قوي مي باشد رزوراترول موجود در شراب کمک مي کند به محافظت قلب و عروق شما در برابر تاثير چربي اشباع شده

-جلوگيري از زوال عقل. يک تيم از مرکز پزشکي دانشگاه لويولا نشان داد که مصرف شراب قرمز در حد متوسط مي تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

محافظت از قلب: -فلاونوئيدها و ساپونيس در شراب قرمز همچنين محافظت مي کند از قلب شما در برابر بيماريهاي قلبي.الکل در شراب قرمز باعث افزايش سطح کلسترول خوب (اچ دي ال) مي شود اگر در حد اعتدال مصرف شود.و سبب جلوگيري از لخته شدن خون در شريانها مي شود و از شريانها در برابر کلسترول بد (ال دي ال)محافظت مي کند.

 -جلوگيري از سرطان.شواهد و دلايل متعددي نشان مي دهد که نوشيدن شراب قرمز در حد اعتدال مي تواند از بروز سرطان پيشگيري کند.آنتي اکسيدانهاي زيادي در شراب قرمز وجود دارد که مي تواند جلوگيري کند از آسيب اکسيداسيون که موثر هستند در پيري و همچنين شراط بحراني نظير آلزايمر،ديابت نوع 2 و بيماريهاي قلبي و عروقي.

 -جلوگیری از از سرطان: يکي از آنتي اکسيدانها در شراب قرمز کمک مي کند به جلوگيري از سرطان ريه و تحقيقات نشان داده است رزوراترول همان آنتي اکسيداني که از قلب محافظت مي کند مي تواند سبب کشته شدن يا از بين رفتن سلولهاي سرطاني شود.

جلوگيري از پوسيدگي دندان.شراب قرمز حتي شراب بدون الکل سبب مقاومت ميناي دندان و جلوگيري از پوسيدگي دندان مي شود.پلي فنول در شراب قرمز همچنين مي تواند جلوگيري کند از بيماريهاي لثه و حتي کمک کند به درمان و کاهش التهاب در لثه ها

-جلوگيري از سرطان سينه. مصرف مداوم نوشيدني هاي الکلي خطر ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي دهد.و شراب قرمز اثر متفاوتي دارد .در مجله سلامت زنان توضيح داده شده است مواد موجود در پوست انگور قرمز سبب کاهش سطح استروژن و افزايش تستوسترون در زنان قبل از يائسگي مي شود. که منجر به کاهش خطر ابلا به سرطان سينه مي شود.
-حفاظت از آفتاب سوختگي. شراب و مشتقات انگور مي تواند به کاهش اثرات مخرب يو وي( اشعه ماوراء بنفش) کمک کند.

No comments:

Post a Comment